Avenyföretag slutför året med 60% tillväxt

Utmärkelsen Årets Avenyföretag delas årligen ut av Avenyföreningen och syftar till att premiera företag som är nytänkande, inspirerande och goda förebilder. Det snabbfotade IT-konsultbolaget Consid, belägna på Vasagatan 54, stod som enda konsultbolag bland de nominerade och gick till final som Årets Avenyföretag 2017. ”Det är otroligt roligt att kunna växa med er här på avenyn”, säger Petter Bergström, regionansvarig för Consid i Göteborg.

IT-konsultföretaget Consid gick emot strömmen och etablerade sin konsultverksamhet på Vasagatan 54 för omkring ett år sedan. Sedan dess har företagets närvaro i stan inte gått någon obemärkt förbi, inte minst tack vare deras stora flaggor som svajar över Avenyn. Igår valdes företaget ut som finalister till utmärkelsen Årets Avenyföretag, som årligen delas ut av Avenyföreningen, med följande motivering:

Konsultbolaget som ser värdet i att attrahera anställda genom en placering på Göteborgs paradgata, trots att konsultbolagen länge valt att gruppera sig runt Brunnsparken och på Lindholmen. Några till har följt och fler lär komma. Växer så det knakar. Att leverera WiFi till delar av Avenyn gratis är klockrent!

Petter Bergström, regionansvarig för Consid i Göteborg, har varit med på bolagets resa sedan Göteborgskontorets etablering 2003 och är mycket stolt över finalistplatsen:

– Det är otroligt roligt att få premieras som nytänkande och inspirerande. Consid som är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom IT och digital transformation söker ständigt nya medarbetare och något som vi insett, under vår resa till att nu vara över 500 anställda, är att en arbetsgivare måste kännas som ett andra hem för att attrahera rätt kompetens. Det har vi verkligen lyckats skapa här på Avenyn. Något som gjort att vi lokalt kan konstatera att vi nu slutför ett tredje år i rad med över 60% tillväxt.

Utmärkelsen Årets Avenyföretag premierar företag som är nytänkande, inspirerande och goda förebilder, samt utmanar andra företag att våga satsa.

– Det känns som alltid oerhört roligt att få lyfta fram goda förebilder bland våra medlemsföretag. Vi har fått in många nomineringar och det är mycket glädjande att det finns så många driftiga verksamheter på Avenyn och i Paradkvarteren, säger Jessika Wassberg, vd och centrumledare för Avenyföreningen.

Finalisterna till Årets Avenyföretag 2017 var Bio Roy, Consid, Juan Font och Stadsbiblioteket. Juryn består av Avenyföreningens styrelse och vinnaren, Stadsbiblioteket, presenterades igår på Avenyföreningens julfest på Scandic Rubinen.

Läs mer om utmärkelsen här.

• göteborg

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 500 anställda och beräknas omsätta 600 miljoner kronor 2017. Läs mer på consid.se.

Petter Bergström

Regionansvarig Consid Göteborg 0734-17 62 62