Consid etablerar byrå i Göteborg och Malmö – satsar vidare på digital kommunikation

Konsultföretaget Consid förvärvade 2016 kommunikationsbyrån Ariom med fäste i Östergötland. Det var startskottet för affärsområdet Consid Communication där man erbjuder heltäckande tjänster inom digital marknadsföring och kommunikation. Idag meddelar företaget att de etablerar affärsområdet även i Göteborg och Malmö, där Carin Frid, rekryterad från inUse, och Johan Forsberg, som närmast kommer från Campfire Marketing, kommer sitta vid rodren.

Under hösten 2016 förvärvade Consid kommunikationsbyrån Ariom med fäste i Östergötland. Detta blev startskottet för affärsområdet Consid Communication och en större satsning inom marknadsföring och kommunikation. Förvärvet har möjliggjort leveranser av innovativa upplevelse över fler kanaler och vävt ihop användarupplevelse, varumärkesstrategi och teknologi på ett helt nytt sätt.

Idag meddelar Consid att de satsar vidare på affärsområdet och etablerar byrå även i Göteborg och Malmö, där man tidigare arbetat med användarupplevelser genom affärsområdet Interactive. Douglas Lindevall, affärsområdesansvarig för Consid Communication, menar att etableringen av Communication kommer stärka och utöka erbjudandet kring upplevelse- och innehållshantering i regionerna avsevärt:

– För att öka våra kunders konkurrensfördelar behöver vi arbeta smidigt och innovativt i synergin mellan användbarhet, tekniska lösningar och kommunikation som i sin tur skapar attraktiva kundupplevelser. Kommunikation handlar inte om teknik i första hand. Det handlar om nya arbetssätt som tydliggör vad digitaliseringen innebär i form av nytta för kundens kund. Vi jobbar alltid nära våra kunder och värdesätter det personliga mötet. Satsningen i Göteborg och Malmö stärker vårt erbjudande avsevärt, säger Lindevall.

De sitter vid rodret

Det blir Carin Frid som tillträder som byråchef i Göteborg. Hon kommer närmast från inUse, där hon arbetade som kundansvarig, projektledare och kommunikationskonsult.

– Jag ser mycket fram emot att jobba på Consid och hjälpa våra kunder nå sina mål då de ofta har oss som strategisk partner när det gäller digitalisering av verksamheten och sitt erbjudande. Jag är övertygad om att de smartaste och mest attraktiva lösningarna skapas om man korsbefruktar ingenjörer med kreatörer. För att lyckas fullt ut med sina investeringar behövs spetsig kommunikation som slutkunder och användare kan ta till sig. I och med att vi har alla kompetenser “under samma tak” har vi goda förutsättningar att leverera, säger Frid.

Consid har rekryterat Johan Forsberg som regionansvarig för Consid Communication i Malmö. Johan är en senior kreatör som närmast kommer från Campfire Marketing, där han arbetat som Art Director.

– Öresundsregionen är i ständig förändring och vår målsättning är att nu kunna bredda Consids erbjudande med kommunikation för såväl nya som befintliga kunder. Med vår stora kunskap inom flera olika affärsområden kommer Consid Communication bli en byråaktör att räkna med i hela Skåne, säger Forsberg.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 470 anställda och beräknas omsätta 600 miljoner kronor 2017. Läs mer på consid.se.

Om Consid Communication

Consid Communication erbjuder ett heltäckande tjänsteutbud inom marknadsföring och kommunikation, och jobbar bland annat inom kampanj, content, design, print, film, radio, varumärkesutveckling, PR och samhällsinformation.

Douglas Lindevall

Affärsområdesansvarig Consid Communication 0709-77 10 03