Consid i final med fyra projekt till Publishingpriset!

Igår släppte Publishingpriset listan över nominerade i årets prestigefulla tävling. Det snabbväxande IT-konsultbolaget Consid kammade hem fyra finalplatser inom film, webbplats och trycksaker.

Publishingpriset är en årlig jurybedömd tävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker. Consid har under åren växt från att vara experter på mjukvaruutveckling till att kunna erbjuda helhetslösningar från idé till utveckling och kommunikation. 2016 förvärvade bolaget en kommunikationsbyrå för att ytterligare satsa på att leverera kreativa upplevelser. Idag står bolaget med fyra finalplatser i branschens mest prestigefyllda utmärkelse Publishingpriset. De projekt som valts ut är:

• ELLINOR. som nominerades i kategorin ”Filmer som marknadsför företag” för kampanjen We are Consid. You will notice.
  • Den digitala plattformen NIBE.se som gjordes på uppdrag av den globala värmepumpstillverkaren NIBE Energy Systems nominerades i kategorin ”Marknadsföringssajter individ”
  • Kampanjen #odelad som gjordes på uppdrag av Räddningstjänsten Östra Götaland nominerades i kategorin ”Opinionsbildningsfilmer individ”.
  • Spridarensom också gjordes i uppdrag av Räddningstjänsten Östra Götaland nominerades i kategorin ”Verksamhetstidningar”

Beatrice Carpvik, varumärkesansvarig på Consid, delar med sig av tanken bakom den film som skapades som en utav flera i en serie för bolagets egna varumärke, We are Consid. You will notice.

– Seriens och därmed filmens syfte är att lyfta de individer som utgör vårt företag. Personerna bakom lösningarna vi tar fram är mer än bara programmerare, projektledare och digitala strateger – alla är fantastiska med egna personligheter, intressen och idéer. Vi tror att det är viktigt att ge våra kunder och kollegor – och framtida kunder och kollegor – bilden av det genuina, familjära och entreprenöriella bolag vi är genom att visa dem några av personerna som de kan tänkas möta i sitt samarbete. Ett arbetsgivarvarumärke är fyllt med attribut men det viktigaste vi har är vår personal.

Årets vinnare offentliggörs 7 november på Berns i Stockholm. Hela listan på nominerade finner du här.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 650 anställda och omsatte 620 miljoner kronor 2017. Företaget beräknas omsätta 800 miljoner kronor under 2018. Läs mer på consid.se.

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig 0769-430227