Consid i nytt ramavtal med nationell inköpscentral

IT-konsultbolaget Consid har ingått ramavtal med SKL Kommentus Inköpscentral AB. Ramavtalet gäller sju olika områden där allt från systemutveckling och informationssäkerhet till styrning och verksamhetsutveckling innefattas. Avtalet löper initialt över en tvåårsperiod med möjlighet till totalt två års förlängning.

Det snabbväxande IT-företaget Consid har nyligen ingått ett ramavtal med SKL Kommentus Inköpscentral AB. Bolaget ägs av arbetsgivar- och intresseorganisationen SKL samt en majoritet av Sveriges kommuner. Man har tidigare haft ett ramavtal med SKL Kommentus Inköpscentral AB vilket totalt omsatte cirka 110 miljoner kronor för samtliga leverantörer.

Avtalet omfattar leverans inom sju kompetensområden: (1) verksamhetsutveckling och strategi, (2) ledning och styrning, (3) systemutveckling, förvaltning och infrastruktur, (4) arkitektur, (5) informationssäkerhet, (6) användbarhet, information och webb, samt (7) användarsupport.

Upphandlingen gällde sju geografiska anbudsområden och Consid ingick avtal inom sex av dessa, samt placerade sig först i anbudsutvärderingen inom fem av de sex tilldelade områdena.

Avtalet löper initialt över en tvåårsperiod med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Ljungby, Sundsvall, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 670 anställda och omsatte 617 miljoner kronor 2017. Företaget beräknas omsätta 850 miljoner kronor under 2018. Läs mer på consid.se.

Joakim Andersson

Presskontakt Marknadskoordinator 0732-32 68 33