De är utsedda till Sveriges bästa arbetsgivare inom IT och digital transformation!

I årets lista över Sveriges Bästa Arbetsgivare 2017 kammade konsultbolaget Consid hem första platsen som bästa arbetsgivaren inom IT och digital transformation och en andra plats över samtliga bolag i Sverige. Aldrig förr har organisationer varit så beroende av rätt medarbetare och aldrig förr har medarbetarna ställt så höga krav på arbetsgivaren. I undersökningen Sveriges Bästa Arbetsgivare betygsätter medarbetarna själva sina nuvarande arbetsgivare, vilket detta år resulterade i att det snabbväxande konsultbolaget fick den prestigefulla utmärkelsen.

I undersökningen Sveriges Bästa Arbetsgivare betygsätter medarbetare runtom i Sverige sina nuvarande arbetsgivare utifrån intern identitet, nöjdhet och vilja att rekommendera sin arbetsgivare, samt intresse för att byta jobb. Igår publicerades rankningen där det stod klart att det högaktuella konsultbolaget Consid fick en pallplats i listan över samtliga bolag i Sverige och kammar samtidigt hem första platsen som bästa arbetsgivaren inom IT och digital transformation.

Det är Universum som ligger bakom undersökningen, vilka syftar till att hjälpa talanger över hela världen att hitta sin framtida drömarbetsgivare. Med hjälp av resultaten från granskningar understödjer Universum även arbetsgivaren att positionera sig rätt för att attrahera och behålla talanger på lång sikt.

– Grunden till ett trovärdigt Employer Brand ligger i att man har en stark och tydlig kultur som medarbetarna lever. Genom att skapa en bra miljö för medarbetarna ges arbetsgivaren möjlighet att behålla och attrahera rätt talang, vilket i förlängningen bygger ett starkt och trovärdigt arbetsgivarvarumärke, säger Claes Peyron, Managing Director Nordics, Universum.

Igår hölls prisutdelningen på Scandic Continental i Stockholm där Henrik Sandell, regionansvarig för Consid i Stockholm och en av grundarna till Consid, var på plats och tog emot priset.

– När vi startade Consid var målet att skapa det företag som vi och duktiga medarbetare älskade att jobba i. Vårt kvitto är våra 500 medarbetare som vi idag arbetar tillsammans med, men jag är naturligtvis väldigt glad över att det också bekräftats genom den här utmärkelsen, säger Sandell.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 470 anställda och beräknas omsätta 600 miljoner kronor 2017. Läs mer på consid.se.

Joakim Andersson

Presskontakt Marknadskoordinator 0732-32 68 33