Entreprenöriellt konsultföretag återigen utsett till Karriärföretag!

Karriärföretagen utser varje år de 100 arbetsgivare som bedriver det bästa och mest kvalitativa employer branding arbetet i Sverige. Utmärkelsen är en svensk kvalitetsstämpel för ett professionellt utfört arbete. Idag tillkännagavs att det snabbväxande konsultföretaget Consid blir prisade som Karriärföretag för andra året i rad.

Syftet med Karriärföretagen är att förenkla för Sveriges studenter, yrkesverksamma och young professionals att hitta sin nästa arbetsgivare. Organisationerna belönas för ett framgångsrikt employer branding-arbete. I år har över 5000 företag samt 600 statliga verk, myndigheter och kommuner, tagit del i urvalet att utses till ett av Sveriges 100 Karriärföretag 2017. Processen går ut på att säkerställa att ett högkvalitativt employer branding arbete bedrivs, samt att arbetsgivaren uppfyller de krav som krävs för att vara en trygg och attraktiv arbetsgivare.

Idag står det, efter Karriärföretagens hårda granskning, klart att Consid får ta emot utmärkelsen Karriärföretagen för andra året i rad.

- Vi är otroligt stolta över att ännu ett år få ta emot denna prestigefyllda utmärkelse. Att de många insatser vi gör för att skapa den mest attraktiva arbetsplatsen för våra medarbetare ger resultat i form av detta styrkebevis är givetvis mycket glädjande. Det är ett kvitto på att vårt varumärke, och inte minst vårt Employer Brand, växer sig starkare och starkare, säger Beatrice Carpvik, Varumärkesansvarig på Consid.

Karriärföretagens granskning har huvudsakligen utgått från kriterierna pålitlighet, finansiell stabilitet, tillväxt, mångfald, jämställdhet, karriärmöjligheter, lyhördhet, kompetensutveckling, hållbarhet samt transparens. Det slutgiltiga urvalet har gjorts av en jury, som tittat vidare på parametrar som Employer Branding-arbetets förankring i ledningen, personligt engagemang inom Employer Branding, resultat i mätningen samt kvaliteten på den Employer Branding-marknadsföring som bedrivs.

Consids vd, Peter Hellgren blev nyligen utnämnd till Årets VD 2016, en utmärkelse som grundar sig i hans inkluderande och nytänkande ledarskap. Detta, i kombination med Consids engagerande och entreprenöriella kultur, gör företaget till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Företaget, som har samtliga av sina kontor centralt belägna - bland annat på Stureplan i Stockholm, Avenyn i Göteborg och Stortorget i Malmö - i toppmodern tappning, har i år anställt 110 nya medarbetare.

• beatrice carpvik

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 380 anställda och beräknas omsätta 450 miljoner kronor 2016. Läs mer på consid.se.

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig 0769-430227