IT-VD utsedd till Årets VD 2016!

Igår utsågs Peter Hellgren, vd för det snabbväxande IT- och managementbolaget Consid, till Årets VD 2016. Prisutdelningen hölls på Grand Hôtel i Stockholm och premierade fyra vinnare i kategorierna mindre, mellanstora och stora företag, samt Årets Unga VD. Konkurrensen var hård, och bland finalisterna stod bland annat vd:ar från bolagen HiQ, PO Söderberg & Partner, Synoptik, Framtiden och Netlight Consulting.

Utmärkelsen Årets VD delades i år ut för femte året i rad av ledarskapssajten Motivation.se. Utmärkelsen syftar till att lyfta fram och premiera goda förbilder bland Sveriges vd:ar och genom det goda exemplets makt påverka till ett gott ledarskap och en positiv utveckling av svenskt näringsliv.

Peter Hellgren, vd för det snabbväxande IT- och managementbolaget Consid, tog igår emot utmärkelsen som Årets VD 2016 i kategorin mellanstora företag med följande motivering:

”Genom ett uppmuntrande och generöst ledarskap har Årets vd mellanstora företag skapat en trygg företagskultur där medarbetarna utmanas i sin utveckling med stark tillväxt och lönsamhet som resultat. Med en stark vision och förmåga att få alla med på tåget bidrar pristagaren till att skapa sammanhang i en digital samtid som påverkar alla marknader. För Årets vd är entreprenörskap, engagemang och effekt ledord som tar företag och människor framåt – och som pristagaren själv säger: resan har bara börjat.”

Hellgren är otroligt stolt över vinsten:

– Framför allt är det ett bolag som drar nytta av all kraft som dess organisation och personal bidrar med, så det här är ett pris som jag verkligen delar med mig av till hela företaget.

Ta del av berättelsen om det ledarskap som ligger till grund för att Hellgren kvalificerade sig för utmärkelsen här.

• jönköping
  • malmö
  • göteborg
  • växjö
  • värnamo
  • sundsvall
  • örebro
  • linköping
  • norrköping

Consid är ett snabbväxande IT- och managementkonsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Consid omsatte under 2015 361 miljoner kronor och gjorde 33 miljoner kronor i vinst. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 350 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig 0769-430227