Värnamo kommun lanserar nytt intranät – IT-bolag med hjärta i Småland bakom tekniken

Värnamo kommun har precis lanserat en ny version av sitt intranät. Intranätet är byggt i SiteVision av IT-företaget Consid som har ett av sina tolv kontor i Värnamo.

Värnamo kommuns intranät används dagligen av nästan 3000 medarbetare. Det nylanserade intranätet, som bygger på SiteVision Social Collaboration, är såväl responsivt som socialt vilket bjuder in användarna att samverka både internt men även med externa samarbetspartners som också kan bjudas in till intranätet. IT-företaget Consid, som har ett av sina tolv kontor i Värnamo, har varit en betydande part i utvecklingen, inklusive koncept, design och utveckling.

– Vi är väldigt glada över att vi har fått den stora förmånen att jobba med Värnamo kommun. Gnosjöregionen är otrolig viktig för oss, inte minst sett till vårt bolags nära koppling hit, säger Peter Hellgren, vd för Consid.

• värnamo
  • sitevision

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 450 miljoner kronor för 2016. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 270 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig 0769-430227