Continental Airlines vinnare på OAG Airline of the Year Awards 2006

Continental Airlines (NYSE: CAL) har vunnit två stora priser på OAG Airline of the Year Awards 2006, flygbranschens motsvarighet till Oscarsgalan. Continental vann priset ”Best Business/Executive Class” för fjärde året i rad för sin BusinessFirst service, som finns på de flesta internationella flighter. Continental vann även ”Best Airline” med bas i Nordamerika för tredje året i rad. Utmärkelserna grundar sig på röster från medlemmar i flygbolagens bonusprogram runt om i världen som utnyttjar OAG’s reseinformationstjänster. Tim Kennedy, Continental’s Managing Director Sales & Marketing – Europe, Middle East & India, tog emot utmärkelserna för flygbolagets räkning vid en ceremoni på Grosvenor House Hotel in London. Vid samma ceremoni fick Maria Benson, ansvarig för Continental’s ”We Care” program, ta emot OAG’s ”Outstanding Service Award 2006” för sitt engagemang och inspirerande ledarskap i att hjälpa medarbetare som drabbades av orkanen Katrina som lamslog New Orleans förra året. “Vi är väldigt stolta över Maria, hon personifierar den anda av att jobba tillsammans som är så stark i Continentals kultur,” säger Larry Kellner, Continental Airlines styrelseordförande och VD. Continental Airlines flyger sedan ett år tillbaka dagligen mellan Stockholm och New York, en direktlinje som trafikeras av en Boeing 757-200 som rymmer 172 passagerare, varav 16 av platserna är i Continentals prisbelönta BusinessFirst-klass. Continental Airlines (continental.com) är världens sjätte största flygbolag, med över 3,200 dagliga avgångar. Continental flyger på 151 amerikanska och 137 internationella destinationer – mer än något annat flygbolag i världen. Ytterligare drygt 400 destinationer trafikeras genom samarbetande flygbolag i SkyTeam alliansen. Continental är det amerikanska flygbolag som har bredast linjenät i Europa vad gäller antal städer som trafikeras. Bolaget har upp till 280 avgångar i veckan från 27 städer i 14 länder till knutpunkterna i New York/Newark, Houston och Cleveland. Därifrån har Continental anslutningar till mer än 230 städer i hela Nordamerika, Latinamerika och Karibien. Continental’s BusinessFirst Class utsågs till “Best Executive/Business Class” vid OAG Airline of the Year Award 2006, för fjärde året i rad.För tredje året i rad utsåg tidningen FORTUNE Continental Airlines till ”No 1 Most Admired Global Airline” på 2006 års lista över mest beundrade globala företag. Continental kom även på förstaplats i tidningens ranking av ”Americas Most Admired” inom flygindustrin. Utöver flygbolagen i SkyTeam alliansen samarbetar Continental i Europa, Mellanöstern och Indien med Air Europa, Emirates, FlyBE (British European), TAP Air Portugal och Virgin Atlantic Airways. För ytterligare företagsinformation, se www.continental.com. ### Detta pressmeddelande distribueras för Continental Airlines av kommunikationsbyrån Trimedia Stockholm. För ytterligare information, kontakta Nick Britton, informationschef Continental Airlines, telefon +44 1293 827 459 eller Åsa Wilde, Trimedia Stockholm, +46 708 788 024.