Gå direkt till innehåll
Gille Mini Pepparkakshus är bakade efter vårt bäst-i-test recept med raps-/shea-/kokosolja och smakar fantastiskt gott.

NYHET! Byggrusch i pepparkakeland

​Bostadsbyggandet har ökat kraftigt sedan Gille Mini Pepparkakshus lanserades i september 2019. Det byggs, pyntas och smakas på redan nu trots att det är nästan två månader kvar till jul.

– Vi utvecklar produkter som tillför något nytt och som ligger i linje med vårt varumärke. Något som gör varje dag lite rosa – med andra ord sätter guldkant på tillvaron. Med det inkluderar jag både god smak, hög kvalitet, fin form och en känsla av avkoppling och gemenskap, berättar Camilla Tuvesson marknadschef på Continental Bakeries North Europe AB.

Efterfrågan blev stor direkt och många konsumenter ringer, mejlar och skickar meddelande för att fråga var man kan köpa Gille Mini Pepparkakshus som nu finns ute i många butiker. Spridningen på sociala medier har varit enorm trots att det bara gått drygt en månad sedan produkten började levereras.

Bilder kan fritt laddas ner i valfritt format från:

password: minihus

För mer information & produktprover vänligen kontakta:

Camilla Tuvesson, marknadschef på Continental Bakeries North Europe, Telefon: +46 (0) 765 - 460 132
​E-post: camilla.tuvesson@continentalbakeries.com

Kategorier

Continental Bakeries North Europe AB har med varumärket Gille ca 40 procent av den svenska småkaksmarknaden och är därmed marknadsledare. Gilles kakor bakas och förpackas med omsorg på våra två bagerier i Åsljunga och Örkelljunga i södra Sverige. Våra ca 220 medarbetare bakar mer än 1,5 miljarder kakor varje år. Sedan den 1 augusti 2008 ingår företaget i den holländska bagerikoncernen Continental Bakeries.

Camilla Tuvesson

Presskontakt Marketing Manager Marknad