GILLE MINI lanserars nu i två nya smaker som är ute i butik från vecka 7 2023.

TVÅ NYA SMÅKAKOR I MINIFORMAT

Med inspiration av hembakat och med stor omsorg om det goda har vi nu bakat två nya sorters kakor i miniformat. Som Sveriges marknadsledare på småkakor driver vi tacksamt utvecklingen framåt och tar våra traditioner vidare till nya generationer, säger Camilla Tuvesson, Marknadschef för Continental Bakeries North Europe AB.

Sveriges mest populära småkaka – GILLE Dubbla Chokladflarn blev utgångspunkten när vi lanserade ett nytt koncept med småkakor i MINI-format 2022. GILLE MINI Chokladflarn Original och GILLE MINI Chokladflarn Apelsin lanserades som en liten kaka till stora äventyr! Nyheterna togs emot med glädje och placerade sig högt på försäljningslistorna. Därför kan vi nu presentera ytterligare två nya och fantastiskt goda kakor i MINI-format som båda är veganska.

NYHET! GILLE MINI Chokokrisp Choklad.
Med receptkunskaper från 60-talet och egna bagerier har vi en lång erfarenhet och kunskap kring vad svenska folket tycker om och har nu bakat fram en ny liten MINI-kaka med kakao och bitar av mörk choklad. Den säljs i en förpackning med 14 ”MINIsar” i en påse som väger 110g och är ett måste till nästa våräventyr!

NYHET! GILLE MINI Havrekrisp Äpple.
Förutom att GILLE bakar sina kakor i norra Skåne hämtas havren till kakorna från åkrarna i Västra Götaland. Nyheten GILLE MINI Havrekrisp Äpple en ny liten kaka som innehåller rostad havre och bitar av torkade äpplen. De säljs i en förpackning med 13 ”MINIsar” i en påse som väger 110g och passar perfekt till sommarens alla utflykter.