Contura 690AG Style i artsone

Hög kamin med slipad betongsten

Extra höjd, extra värme

En större kamin ger större effekt, det vill säga mer värme, än en mindre. Artstone är en naturligt grå sammetslipad betongsten, unik för Contura. Den ger kaminen ett modernt och kaxigt uttryck. Contura 690AG Style har en nedre förvaringslucka som standard och kan kompletteras med värmelagrande powerstone.

Snygg inuti för värme i rummet

Precis som bilmotorer och vitvaror blir allt mer energieffektiva utvecklas även förbränningsteknik i kaminer. På Contura funderar vi ständigt på hur vi kan förbättra kaminerna och vi har alltid varit bland de bästa i klassen. Nu har vi finslipat vår teknik ännu mer. Brännkammaren i Contura 600 Style har fått en ny, snyggare och mer strömlinjeformad utformning som gör att värmen som strålar ut från kaminen får en jämnare spridning. Skönt, eller hur?

Kaminen Contura 690AG Style

Hämta bilder, filmer och broschyrer på conturanewsroom.com