Kompakt täljstenskamin

Contura 700-serien lättplacerad med rena former

Eld har aldrig varit hetare. Nu kommer svenska braskamintillverkaren Contura med ytterligare två nyheter; Contura 710 och Contura 720T. De nya braskaminerna är små och kompakta och den rena, enkla formen gör dem lika lättplacerade i slott som i stuga.

Braskaminer är glödheta

Elden får en allt viktigare plats i inredningen vilket gör att braskaminer blivit ett glödhett ämne både för dem som har hus och lägenhet. Moderna braskaminer är producerade med stor hänsyn till miljön och ger betydligt lägre miljöutsläpp jämfört med äldre modeller och är dessutom snälla mot plånboken. Småländska Contura är i dag marknadsledande på området i Europa och förenar traditionell svensk ingenjörskonst med modern design och fingertoppskänsla.

Conturas två nya kaminer 710 och 720T är små braskaminer med rena, raka linjer. De har inga sidoljus, vilket tillsammans med de kompakta modellerna gör dem extra lättplacerade.

Contura 710 – kompakt form som gör att går att ställa i ett hörn. Går att få med mjukstängande förvaringslucka, golvskydd i glas eller plåt, anslutning till uteluft och skorsten.

Contura 720T – har en vacker omramning av värmelagrande täljsten vilket gör den extra effektiv. Går att få med golvskydd i glas eller plåt, anslutning till uteluft och skorsten.

– Många har frågat efter en braskaminmodell med rena, enkla former och som är lättplacerad, vilket gör det extra kul att presentera Contura 710 och Contura 720T, säger Catharina Björkman, marknadskommunikationschef på Contura.

Contura 700-serie finns att köpa hos återförsäljare i hela landet.

För högupplösta bilder och mer information, läs mer på www.conturanewsroom.com

För mer information, vänligen kontakta:
Catharina Björkman, marknadskommunikationschef Contura, tfn 070 190 04 26, catharina.bjorkman@contura.se
Karin Pontén, Vår pr-byrå, tfn 0708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se