Nu skapar vi mer mys tillsammans!

Myskunskap med Contura

Under hösten lanserar vi på Contura konceptet ”Myskunskap” i flera kanaler, från sociala medier till print. Vi bidrar med kunskap och inspiration till våra målgrupper inom allt som har med mys att göra. Från sällskapsspel och bakning, till softa spellistor på Spotify och eldningsråd. Vårt mål är att förmedla budskapet att allt i livet kan bli mysigare med en kamin!

Nu skapar vi mer mys tillsammans!

Tänk vilken skillnad en kamin gör. Hur mycket bättre en kopp te, stunden med familjen eller en god bok blir i skenet från en brasa. En kamin från Contura ger lugn, inspiration och trygghet. Den bjuder in till samvaro
mellan människor. Den ger dig en speciell känsla. I Sverige har vi en alldeles speciell relation till den känslan – vi kallar den ”mys”. På Contura har vi ökat mysfaktorn i människors liv i över 50 år. Vi vill dela med oss av våra kunskaper, för vi tror att alla mår bättre av att koppla av mer i vardagen.

Välkommen till en mysigare värld

Vi bygger bra kaminer som värmer och ger ett lyft till ditt hem. Men den största förändringen kan du stå för, genom att själv skapa mer mys i ditt liv. Med Myskunskap ger vi dig inspiration och tips på sådant som du och dina nära och kära kan göra framför kaminen, allt från fikastunden till pyssel. Ha en mysig dag önskar vi på Contura.

Följ oss i sociala medier för att få mysiga tips med jämna mellanrum. Du kan även läsa mer här: Myskunskap med Contura

Contura har tillverkat svenska braskaminer i hjärtat av Småland sedan 60-talet och braskaminerna är ett resultat av äkta svensk ingenjörskonst i förening med svensk modern design. Contura är marknadsledande i Sverige på brasvärmeprodukter och en av de ledande tillverkarna i Europa. Contura ingår i NIBE Group.