CONVENDUM summerar 2021 och blickar framåt

CONVENDUM summerar 2021 och blickar framåt

Under 2021 har CONVENDUM tagit ytterligare steg i sin marknadsledande position och vuxit i antal medlemmar och medlemsföretag från tidigare år. CONVENDUM har även skrivit avtal för ytterligare Coworking space i attraktiva områden för att kunna tillgodose de ökade behoven i spåren av Coronapandemin samt planerar för sin första etablering utomlands.

Trots en väldigt oviss situation sedan början av 2019 i samband med att Coronapandemin bröt ut har CONVENDUM fortsatt växa i antal medlemmar i en stadig takt. Under hösten 2020 hade CONVENDUM 2855 unika medlemmar som huserade på något av CONVENDUMs Coworking space. I december 2021 hade antalet medlemmar vuxit till 3989 fördelat på 666 olika företag.

-Det känns otroligt skönt, trots att det varit en pandemi där rekommendationer under stora delar av tiden varit att arbeta hemifrån, att det ändå har funnits behov av en fysisk arbetsplats och att vi har kunnat tillgodose det behovet. Att vi har lyckats växa så pass mycket i antal medlemmar under den tiden blir även ett kvitto på att vi har en produkt som också kan tillgodose behov utöver den faktiska arbetsplatsen - Oscar Limbäck, COO på CONVENDUM.

Under 2021 har CONVENDUM skrivit avtal för fyra nya Coworking space i Stockholm med adresser som Sveavägen 38, Vegagatan 14, Kungsgatan 9 och senaste tillskottet på Drottninggatan 29. Alla dessa enheter kommer att vara egna hus fördelat på flera våningsplan om totalt 17 071 kvadratmeter. Etableringen på Kungsgatan 9 kommer att bli CONVENDUMs största etablering hittills och kommer tillsammans med Vegagatan 14 medföra ett nytt cafékoncept. I Göteborg öppnades även en ny del upp på entréplan på ytterligare 436 kvadratmeter.

-Dessa fyra adresser som vi signade under 2021 ligger verkligen i topplägen och vi har redan märkt av intresse för alla. Inredning och koncept kommer att följa våra tidigare Coworking space där den stora skillnaden är att vi på Kungsgatan 9 och Vegagatan 14 kommer införa vårt nya cafékoncept på gatuplan, CONVENDUM Coffee, som kommer vara tillgängligt för alla och inte enbart våra medlemmar. Där kommer det vara möjligt att avnjuta en riktigt bra kaffe med fika i en premium CONVENDUM-miljö - Oscar Limbäck, COO på CONVENDUM.

CONVENDUM kommer att öppna fem nya Coworking space under 2022. Utöver Vegatan 14 i vår och Kungsgatan 9 i sommar öppnas även ett Coworking space i Umami Park, Sundbyberg på totalt 6000 kvadratmeter samt CONVENDUMs första Coworking space utomlands i Palma, Spanien på 750 kvadratmeter. Sist ut är Sveavägen 38 som är planerad att öppna i december 2022.

-Det är väldigt roligt och spännande att växla upp ytterligare innanför tullarna men att nu även kunna erbjuda Coworking utanför tullarna som i Sundbyberg. Givetvis är steget med etablering utomlands i Palma, Spanien extra spännande och eftersom Palma är så populärt bland svenskar känns det väldigt bra att kunna erbjuda en arbetsplats där för alla våra medlemmar. Därför blir det en bra location att testa på en utlandsetablering och sätta processer inför kommande expanderingar - Oscar Limbäck, COO på CONVENDUM.

E-post: Oscar.Limback@convendum.se