Convini växer och tar ytterligare marknadsandelar i Tyskland

Convini som är Europas ledande leverantör av smarta obemannade måltidsbutiker och kaffelösningar på arbetsplatser, har vuxit kraftigt under de senaste åren. Det svenska familjeföretaget etablerade sig i Tyskland 2019 genom uppköp av startupbolaget How I Like. Under 2022 förvärvades konkurrenten HelloFreshGo och nu växer Convini ytterligare i Tyskland genom förvärv av ett antal företagskunder i Düsseldorf.

Idag har Convini fler än 300 måltidsbutiker i Tyskland och expanderar nu ytterligare genom förvärv av företagskunder av en ledande aktör inom obemannat i Europa. De sex måltidsbutikerna finns hos kundföretag inom tjänstesektorn i Düsseldorf.

- Vi är väldigt glada och stolta över att nu kunna erbjuda ännu fler arbetsplatser våra smarta och måltidslösningar. Düsseldorf är ett viktigt näringslivscentrum där många storföretag har sina huvudkontor och därför också en strategiskt viktig region för vår tillväxt i Tyskland. Vår förhoppning är att på sikt bidra till att ännu fler mår och presterar bättre på arbetsplatser, säger Sven Forgber, Vd Convini Deutschland.

De faktorer som bedöms ligga bakom Convinis tillväxt i Tyskland är en stark efterfrågan från arbetsgivare på smarta innovativa helhetslösningar för mat och dryck på jobbet. Många arbetsgivare ser ett stort behov att stärka sin konkurrenskraft för att attrahera och behålla sina medarbetare. Då är flexibla och attraktiva kontorsmiljöer och arbetsplatser, som bidrar till att höja medarbetarnas trivsel och välmående, en viktig ingrediens.

- Convini har haft en mycket positiv utveckling det senaste året och vi ser en fortsatt stark efterfrågan på våra tjänster i Tyskland. Utvecklingen i Düsseldorf är ett viktigt steg för att nå vår målsättning att Tyskland ska bli Convinis största marknad i Europa, avslutar Sven Forgber, Vd Convini Deutschland.