Cool Company redovisar januari: Rekordmånad i Storbritannien med 249 procent tillväxt

Frilansbolaget Cool Company fortsätter att växa månad för månad och slår rekord i Storbritannien under januari med en tillväxt om hela 249 procent. För hela Cool Companygruppen redovisas en tillväxt om 18 procent under månaden, jämfört med januari året innan. Bolaget fortsätter att ta nya marknader och etablerade sig nyligen i Finland.

Med ett starkt 2022 i ryggen tar frilansbolaget Cool Company nya kliv under januari och redovisar en rekordmånad i Storbritannien. Tillväxten når hela 249 procent vilket resulterar i att månaden är det starkaste någonsin sett till omsättning. Antalet fakturor som skickas i Storbritannien ökar dessutom med hela 69 procent samtidigt som 32 procent fler användare ansluter sig under månaden än under samma period förra året.

- Vi växer i rask takt i Storbritannien och ligger i framkant när det gäller den digitala lösningen jämfört med många konkurrenter. Nu märks det tydligt att det extra krut vi la ner under förra året ger resultat och vi står väl rustade för ytterligare steg 2023, säger Michael Sundquist, CEO på Cool Company.

Cool Company växer och expanderar i Norden
    Cool Company tar sedan länge hand om löneadministration och arbetsgivaransvar för frilansare och företagskunder i Sverige och har på senaste tiden tagit sig an ytterligare nya marknader. Förutom i Sverige är bolaget även verksamma i Storbritannien, Norge, Danmark och sedan slutet av 2022 i Finland.

Under januari redovisar Cool Company en total tillväxtökning för hela bolaget om 18 procent och för hela Norden växer de med sju procent jämfört med januari föregående år.

- Vi har idag en lösning som vi enkelt kan applicera på nya marknader och ta kliv in i nya länder med våra företagskunder. Tillsammans med befintliga svenska kunder etablerade vi oss snabbt på den danska marknaden, och även expanderingen till Finland är ett ytterligare bra exempel, säger Michael Sundquist.