Cool Company växer med 23 procent under november

Cool Company växer med 23 procent under november

- Storbritannien i tillväxt-täten efter ackreditering av branschorganisationen FCSA

Cool Company ökar omsättningen med 23 procent under november jämfört med oktober. Tillväxt syns på samtliga marknader, och den största ökningen görs i Storbritannien som växer med 39 procent under november. I Sverige växer bolaget med 23 procent under månaden jämfört med föregående månad.

När Cool Company redovisar årets näst sista månad syns uppgång på samtliga marknader. På svenska marknaden växer omsättningen med 23 procent, Norge 6 procent och Storbritannien med hela 39 procent jämfört med föregående månad.

- Vi ser tecken på att marknaden återhämtar sig efter en tuff period för bolag och privatpersoner, både i och utanför Sverige. Nu fortsätter vi blicka mot ett positivt slut på året och därefter en rivstart på nästa år, säger Jonny Simonsson, CFO på Cool Company.

Novembers uppgång speglas dels i B2C-erbjudandet där frilansbolaget tillhandahåller egenanställning för privatpersoner som vill fakturera utan företag, vilken vuxit med 23 procent sedan föregående månad. Likaså gör bolaget en uppgång med sitt företagserbjudande där omsättningen ökar med 24 procent. Genom företagserbjudandet hantera Cool Company löneadministration och arbetsgivaransvar för företag med flexibel personal.

39 procent uppgång i Storbritannien sedan FCSA-ackreditering
I Storbritannien syns en rejäl uppgång vilket kan härledas till bolagets FCSA-ackrediteringen i mitten av oktober. FCSA (The Freelancer and Contractor Services Association) är Storbritanniens ledande medlemsorganisation för företag som bland annat erbjuder tjänster som egenanställning, och har över 70 medlemsföretag som stödjer mer än 200 000 entreprenörer. FCSA säkerställer att dess ackrediterade medlemmar tillhandahåller tjänster, rådgivning och anställning enligt högsta nivå av professionella och etiska standarder i Storbritannien.

Jämfört med föregående månad ser Cool Company en ökad omsättning i Storbritannien om hela 39 procent under november, vilket även speglas i antal nya användare som ökat med 38 procent, liksom antal fakturor med samma procentuella ökning.

- Cool Company har varit verksamma på den brittiska marknaden i flera år, och vi har fört med oss digitala lösningar och den skandinaviska arbetsmetoden samtidigt som vi upprätthåller FCSAs starka branschstandard. Det ska vi vara stolta över, säger Jonny Simonsson.