Här är de som har störst chans att ta över efter Björklund

Under onsdagen meddelade Jan Björklund sin avgång som partiledare för Liberalerna. Partiet har nått sina lägsta nivåer någonsin och den tillträdande partiledaren kommer ha ett tufft jobb framför sig.

Det tog inte lång tid innan spelbolagen snappade upp nyheten och lanserade odds på vem som kommer att efterträda Björklund. Först ut var bolaget Coolbet och de har satt Nyamko Sabuni som favorit.

“Det är ett öppet race, men i detta tidiga skede anser vi Nyamko Sabuni vara den med allra bäst förutsättningar, samt med det stöd som krävs, att efterträda Björklund” säger Robin Karlsson, Sverigechef för Coolbet.

Liberalernas nästa partiledare:

Nyamko Sabuni 3.00
Mats Persson 5.00
Gulan Avci 5.00
Johan Perhrson 6.00
Birgitta Ohlsson 6.00

Erik Ullenhag 7.00
Cecilia Malmström 8.00
Christer Nylander 10.00
Maria Arnholm 10.00
Cecilia Wikström 15.00
Lotta Edholm 20.00
Torkild Strandberg 20.00

Odds från Coolbet.com

Om Coolbet

Coolbet har en svensk spellicens för kommersiellt onlinespel och vadslagning genom Spelinspektionen.

Coolbet strävar efter att vara ett rättvist, personligt och öppet företag som delar information du knappast hittar på någon annan spelsajt. Coolbet vill förbättra våra kunders kunskap för onlinespel ständigt fokusera† på produktutveckling och innovation samt sätta en ny standard för ansvarsfullt spelande.

Mer information om bolaget finns på www.coolbet.com

Petter Lundmark

Presskontakt Country Manager Sweden