Hon blir Löfvens efterträdare

Under söndagen meddelade Stefan Löfven att han kommer avgå som statsminister och partiledare för Socialdemokraterna senare i höst. Det spekuleras friskt om vem som blir hans efterträdare, och enligt oddsen hos spelbolaget Coolbet kommer det med största sannolikhet att bli en kvinna.

Efter tio år som partiordförande och sju år som statsminister väljer Stefan Löfven att lämna över facklan inför nästa års valrörelse. Löfven själv har Magdalena Andersson som favorit att ta över uppgiften – en åsikt som delas med oddssättarna hos Coolbet.

“Det finns ett gäng högintressanta kandidater till partiledarposten, men högst upp på vår lista har vi finansminister Magdalena Andersson. En kompetent kvinna som partiledare och regeringschef känns helt rätt i tiden, och vem passar då bättre än just Magdalena Andersson? ” säger Petter Lundmark, Sverigechef hos Coolbet.

Socialdemokraternas nya partiledare kommer att utses på partikongressen under första veckan i november.

Socialdemokraternas nästa partiledare

Magdalena Andersson 1.90
Mikael Damberg 3.00
Ardalan Shekarabi 4.00
Ibrahim Baylan 10.00
Annika Strandhäll 15.00
Lena Hallengren 20.00
Anders Ygeman 25.00
Morgan Johansson 30.00
Veronica Palm 40.00
Ann Linde 40.00
Aida Hadzialic 50.00
Jan Emanuel Johansson 150.00

Oddsen är hämtade från Coolbet.com

• politik

Om Coolbet

Coolbet har en svensk spellicens för kommersiellt onlinespel och vadslagning genom Spelinspektionen.

Coolbet strävar efter att vara ett rättvist, personligt och öppet företag som delar information du knappast hittar på någon annan spelsajt. Coolbet vill förbättra våra kunders kunskap för onlinespel ständigt fokusera† på produktutveckling och innovation samt sätta en ny standard för ansvarsfullt spelande.

Mer information om bolaget finns på www.coolbet.com

Petter Lundmark

Presskontakt Country Manager Sweden