Unik ledarskapsutbildning på distans startar i augusti

Unik ledarskapsutbildning på distans startar i augusti

Ledarskapsutbildningen Kooperativt ledarskap riktar sig till dig som vill förverkliga ett entreprenörskap som förenar värderingar med lönsamhet. Utbildningen ger dig redskap för ett ledarskap som bygger på delaktighet, samhällsnytta, öppenhet, affärsnytta, hållbarhet och socialt ansvarstagande. Värderingar som bland andra många unga vuxna idag står för.

"Det kooperativa ledarskapet känns som framtidens sätt att driva företag. Det är ett hållbart sätt." säger Ida Kjällquist, en av deltagarna från förra läsåret som nu startar upp en ny kulturförening i Göteborg tillsammans med kurskamraten Matilda Ekman (bild).

Utbildningen stärker deltagarnas förmåga att få människor att utvecklas och att tillsammans skapa ett hållbart och lönsamt företag. De får kunskap om affärsutveckling, personlig utveckling och verktyg för att strategiskt samverka med andra. Deltagarna delar erfarenheter, stöttar varandra och bygger nätverk, vilket Matilda Ekman vill poängtera: "Något som har varit extra bra under utbildningen är möjligheten att få träffa andra kooperativa företag och människor med olika erfarenheter."

Utbildningen är på halvfart under ett läsår med 2-3 träffar per termin och startar i augusti. Det är alltså hög tid att ansöka om en plats! Senast 15 juli vill vi ha ansökan + personligt brev, (reservplats kan sökas fram till utbildningsstart).

Utbildningen ges av Jakobsbergs folkhögskola. Coompanion står för det pedagogiska innehållet tillsammans med erkända föreläsare.

Kontaktperson:

Bridget Wedberg, 0708-47 92 56, e-post: bridget.wedberg@coompanion.se