Ta plats i en företagsfrämjande och framtidsfokuserad organisation, med medarbetare runtom i hela landet!

Coompanion Sverige söker verksamhetsledare!

Coompanion är den enda företagsrådgivaren för kooperativa företag i Sverige. Vi är övertygade om att kooperativt entreprenörskap och de kooperativa värderingarna bidrar till ett jämlikt, demokratiskt och hållbart samhälle.

Vår uppgift är att främja kooperativt entreprenörskap samt arbeta för lokal och regional utveckling. Genom våra 25 regionala Coompanionorganisationer (våra medlemmar) erbjuder vi kostnadsfri rådgivning och information till dem som vill förverkliga en idé tillsammans.

Coompanion Sverige är serviceorganisation för medlemmarna med ansvar för gemensam kommunikation, samordning, intressepolitik och metodutveckling. På Coompanion Sverige är motsvarande 3 personer anställda.

Vi söker en ledartyp av demokratisk natur, med sinne för innovativa processer och förmåga att skapa engagemang.

Du arbetar i nära dialog med de 25 medlemmarnas verksamhetsledare och övrig personal på styrelsens uppdrag. Du skapar förutsättningar för lärande och kunskapsdelning för medlemmarna.

Du får 120 kollegor att prata med runtom i hela landet! Du kommer att ha många personliga kontakter, både internt och externt. På kansliet samarbetar du med ett flexibelt ledarskap i ett team med tre andra kompetenta personer. Du har verksamhets-, personal- och budgetansvar för kansliet och du planerar och följer upp mål och effekter av verksamheten i samverkan med personal och styrelse.

Du ansvarar för att driva verksamheten mot styrelsens uppsatta strategier och mål, du förstår vikten av omvärldsanalys och är lyhörd för när vi som organisation behöver förhålla oss till förändringar. Du kommer att behöva dra slutsatser för beslut, mål eller metoder som kan tänkas behöva diskuteras eller genomlysas för att vi ska vara i takt med tiden.

Läs mer och ansök via vår webbplats!