Hon blir ny verksamhetsledare för Coompanion Göteborgsregionen

Naana Rench blir ny verksamhetsledare för Coompanion Göteborg. Hon efterträder Sven Bartilsson som efter över 25 år som ledare för den kooperativa företagsfrämjaren valt att kliva av. Naana Rench kommer närmast från Royal Canin och en roll som nordisk marknadschef.

– Jag ser med stor glädje fram emot att få träffa alla medlemmar, medarbetare och partners på Coompanion. Det finns en stor kraft i framtida affärsutveckling och att få möjligheten att driva verksamheten med fokus på affärsnytta och hållbarhet sporrar mig. Vi ska paketera och vässa våra erbjudanden ytterligare så att Coompanion är nummer ett när det kommer till val av rådgivare, samarbetspart för lokal och regional utveckling och inköp av företagsnyttiga tjänster, säger Naana Rench.

Naana tillträder den 1 september då hon övertar ansvaret för ca 15 medarbetare som arbetar med rådgivning, driver projekt för fler sociala företag och säljer konsulttjänster till kooperativa ledningsgrupper och styrelser.

– Vi är mycket nöjda med rekryteringen. Naana Rench bär våra värderingar vilket är viktigt. Hon har gedigen kunskap och erfarenhet av att leda medarbetare och samtidigt utveckla hållbara affärer. Dessutom ett stort nätverk av näringslivskontakter i regionen vilket gör henne till rätt person för uppdraget att vidareutveckla verksamheten, säger Lars Göran Andersson, ordförande för Coompanion Göteborgsregionen.

För Coompanion är rekryteringen av ny verksamhetsledare central. När trenden bland företag går allt mer mot att vilja skapa samhällsnytta i takt med ökad lönsamhet behövs nya tankar och idéer. Coompanion vill fortsätta vara den naturliga samarbetsparten för företag, föreningar och myndigheter som vill utveckla sociala innovationer i form av hållbara och demokratiska företag.

-Vi befinner oss i ett paradigmskifte. Näringslivet har under de senaste åren allt mer fått upp ögonen för att man tjänar på att göra gott för samhället utan att göra avkall på affären. Samtidigt finns ett stort kunskapsglapp bland dessa företag och organisationer för hur de ska ta sig an nya samhällsnyttiga affärsmöjligheter. Jag är övertygad om att Naana Rench bakgrund från näringslivet och Coompanions 30-åriga erfarenhet av social innovation och entreprenörskap blir en bra kombination, säger Lars Göran Andersson.

Har du ytterligare pressfrågor, kontakta
Lars Göran Andersson, ordförande i Coompanion Göteborgsregionen
Tele: 010-442 20 22