Ostartat i Höllywood

Ostartat i Höllywood

Imorgon tisdag den 24 september kommer regionfinalen för affärsidétävlingen Ostartat att hållas i Höllywood Studios i Högsby. De tävlande lagen samlas redan på morgonen och presenterar sina affärsidéer för juryn under förmiddagen.

Sex bidrag från hela sydöstra Sverige tävlar med sina kooperativa och kreativa affärsidéer, om vinsten på 10 000 kronor och en plats i finalen i Stockholm den 10 oktober. Bidragen bedöms av en jury bestående av nationella och regionala experter på företagande och kooperation. Vid finalen i Stockholm kammar det vinnande laget hem 100 000 kronor att använda till att förverkliga sin affärsidé

Fem regionfinaler anordnas runt om i Sverige, och uttagningen i Högsby arrangeras av Coompanion Kalmar län, i samarbete med Höllywood idéell förening och med stöd av LEADER Mitt i Småland. Det är en satsning för att lyfta fram ungdomars kompetens och personer som kan vara förebilder för unga när det gäller entreprenörskap och drivkraft.

Kl 14.00 presenteras alla idéer igen även för inbjuden publik, och detta live-sänds i webb-TV på kalmar.coompanion.se

Kl 15.30 Pressinformation

Kl 15.45 ca Prisutdelning

Läs mer om Ostartat på www.ostartat.se eller https://www.facebook.com/pages/Ostartat/380896875345697

Coompanion är företagsrådgivaren för alla som vill starta kooperativa företag.Vi erbjuder personlig rådgivning – även online. Vi finns på 25 platser i hela landet - i stort sett ett Coompanion i varje län.

Coompanion breddar entreprenörskapet och ger er som vill förverkliga företagsidéer tillsammans skräddarsydd information, företagsrådgivning och utbildning - från idé till framgångsrikt företagande.

Vi tror på demokratiskt företagande, där alla samarbetar och är engagerade.

Under 2012 hjälpte vi 452 företag med drygt 7 052 entreprenörer att starta.

Tillsammans omsatte vi 2012 ca 118 miljoner kr.

Coompanion finansieras av organisationer, offentlig sektor, konsultintäkter, EU-medel och staten. Statliga Tillväxtverkets finansiering gör det möjligt för oss att ge rådgivning kostnadsfritt.