Anders Westgerd var en av talarna på Stora Sociala Företagsdagen 2019. Efter två digitala år återvänder nu konferensen med en fysisk mötesplats för socialt företagande.

Pressinbjudan: Stora Sociala Företagsdagen

Stora Sociala Företagsdagen - Sveriges största mötesplats för samhällsentreprenörer!

Den 12 oktober är Stora Sociala företagsdagen tillbaka med en ny konferens på Radisson Blu Scandinavia i Göteborg. En dag när vi tar chansen att hylla landets sociala företag och inspireras av positiva och nyskapande lösningar!

Det är nionde året i rad som konferensen gör det möjligt för sociala företag, organisationer, myndigheter och andra intresserade att träffas, nätverka och inspireras tillsammans. Årets tema är GROW: community, cooperation & social Impact. Deltagarna kommer att möta entreprenörer och organisationer som kommer med svar på vår tids största utmaningar- miljömässiga, ekonomiska och sociala. Dessutom satsar konferensen extra på fördjupande seminarier och workshops för att skapa ännu större möjligheter att byta kunskaper och erfarenheter med varandra.

Stora Sociala Företagsdagen välkomnar den som är nyfiken på, eller djupt involverad i, socialt företagande. Den som vill göra skillnad genom att välja leverantörer som har samhälls- eller miljönytta som främsta drivkraft. Det kan vara företagsledare eller den som arbetar i offentlig sektor, någon som vill starta ett socialt företag eller som redan har gjort det. Mångfalden bland deltagarna är Stora Sociala Företagsdagens styrka. Konceptet med mässa, workshops och många korta programpunkter gör att det finns något att hämta för alla.

Evenemanget går av stapeln den 12 oktober på Radisson Blu Scandinavia i Göteborg. Det finns även möjlighet att delta digitalt via livestreaming.

Biljetter och mer information på http://www.socialaforetagsdagen.se.

För pressackreditering och biljetter:

Moa Nilsson, projektledare

moa.nilsson@coompanion.se

Stora Sociala Företagsdagen arrangeras av Coompanion tillsammans med Skoopi. Finansiärer och partners är Västra Götalandsregionen, Socialförvaltningen Centrum Göteborgs Stad, Ekobanken, Mikrofonden och Studieförbundet Vuxenskolan.

Coronaviruset
Självklart håller vi oss uppdaterade kring läget och följer myndigheternas rekommendationer.