På kompanjoner.se kan du söka efter samarbeten, kompanjoner eller nya kollegor.

Som Tinder för idébärare och småföretagare – ny matchmakingsajt ska ge fler tillsammansföretagare

Ensamt och inte så utvecklande? Ja, så kan det kännas för soloföretagaren. Något som den kooperativa företagsrådgivaren Coompanion tagit fasta på och som nu nylanserar sin uppdaterade matchmakingsajt; kompanjoner.se.

Att starta och driva ett företag ensam har sina baksidor. Som egenföretagare behöver du göra allt från att sälja och marknadsföra själv till att producera själv. Det kan bli lite ensamt i längden. Och du kanske inte heller har råd med viktiga saker som kompetensutveckling, eller att kunna ta dig an större uppdrag.

Tillsammans med andra går det att göra betydligt mer; och det är så mycket roligare! Därför nylanserar nu Coompanion sin uppdaterade matchmakingsajt för idébärare och företagare; kompanjoner.se.

På kompanjoner.se kan du hitta kompisar och kollegor att förverkliga idéer tillsammans med. Kanske har du en idé och vill att ni ska vara flera som startar ett företag tillsammans? Eller så kanske du redan är egenföretagare och vill börja samarbeta med andra företagare? Då har du kommit rätt. På sajten kan du välja att lägga upp en annons eller leta bland andras annonser. Allt är gratis.

– Vi har sett ett stort behov hos entreprenörer vi möter, av att ha andra runtomkring sig; att samarbeta och samverka med på olika sätt. Och i dagens digitala värld behöver inte geografin vara avgörande. Vi vill ge entreprenörer runt om i hela landet en möjlighet att hitta varandra, och det kan de nu göra med kompanjoner.se, säger Jan Abrahamsson, verksamhetsledare Coompanion Sverige.

Coompanion är företagsutvecklaren för personer som vill driva företag tillsammans eller redan har företag och vill samarbeta kring någon del i företaget, t ex ta hem en gemensam affär. I Sverige är associationsformen ekonomisk förening utvecklad för att passa för samverkan, en modell som Coompanions rådgivare är experter på.

Den 22 november kl 12-13 lanseras nya kompanjoner.se i ett digitalt event. Var med och hör mer om sajten och möt tillsammansföretagare! Läs mer och anmäl dig här