Spoon och HSB Göteborg inspirerar till Nyttiga Affärer

Spoon och HSB Göteborg inspirerar till Nyttiga Affärer

Nu är det klart att kommunikationsbyrån Spoon ansluter som värd för Nyttigaste Affären 2016. Utmärkelsen Nyttigaste Affären som initierades förra året har gett mersmak.

Snart är det dags för en ny nyttig affär att premieras. Värdar är HSB Göteborg och Spoon där den sistnämnda är en kommunikationsbyrå inom Bonnierkoncernen med verksamhet i Sverige, Finland och Norge.

– Vi på Spoon är väldigt glada att vara en del av Nyttigaste affären. Alla vinner på affärer som drivs av miljö- och samhällsnytta. Det vill vi att fler ska få upp ögonen för, säger Malin Bernhardsson, som är chef för Spoons Göteborgskontor.

Att inspirera andra var en viktig tanke när HSB Göteborgs initierade priset Nyttigaste Affären.
– Det hjälper oss också internt, säger Lars Göran Andersson, VD för HSB Göteborg. Affärer gör vi varje dag och att ha Nyttigaste Affären som ledstjärna innebär för oss en daglig påminnelse om att ta ansvar för människa och miljö.

Utmärkelsen Nyttigaste Affären som delades ut första gången 2015 har alltid minst två vinnare. En affär har man nämligen ihop. I motsats till många andra priser belönar därför Nyttigaste Affären en relation. En affärsrelation som möter sociala och/eller miljömässiga utmaningar och som andra organisationer kan inspireras av.

2015 belönades samarbetet mellan Gothia Towers och Räddningsmissionens verksamhet vid Björlanda prästgård. På Björlanda prästgård arbetar personer som tidigare befann sig långt från arbetsmarknaden. Gårdens produkter, som vaktelägg och grönsaker, serveras nu på Gothia Towers restaurang Upper House.

Malin Bernhardsson och Lars Göran Andersson ingår båda i den juryn ska utse vinnarna i 2016 års upplaga av Nyttigaste Affären.

Kontakt Spoon: Malin Bernhardsson 0708-17 28 39 malin.bernhardsson@spoon.se
Kontakt HSB Göteborg: Lars Göran Andersson 010-420 20 20 LarsGoran.Andersson@gbg.hsb.se