Coop tar tillbaka djupfryst pasta med spenat och skinka

Coop har tagit bort den djupfrysta färdigrätten Coop pasta med spenat och skinka från butikerna. Detta sker eftersom Coops varusäkring upptäckt att det finns ägg i produkten, vilket inte är angett i innehållsdeklarationen. Produkten kan därför vara problematisk för kunder som är allergiska mot ägg. Den produkt det gäller är: ”Coop Pasta, spenat och skinka” 350 gr med sista förbrukningsdag 24.07.07. Kunder som köpt Coop Pasta med spenat och skinka är välkomna att lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka i den butik där de köpt produkten. Produkten kan ha funnits i kooperativa butiker i hela landet. Ytterligare upplysningar Coop varusäkring, 08-670 51 26 Coop Sveriges pressjour, 08-743 23 33 Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel i butikskedjorna Coop Forum, Coop Extra Coop Konsum och Coop Nära med visionen att skapa en bättre och tryggare vardag genom lönsamma, medlemsägda butiker. Coop Sverige är en del av Nordens största dagligvaruföretag Coop Norden som ägs av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark och Danmark.

• Kriser, tillbud