*Foto: John Tuesday

Copiax utökar eftertraktade utbildningar - nu släpps datumen för höstens kurser

Copiax, Sveriges största grossist inom lås- och säkerhetssystem, utbildar varje år hundratals personer och antalet kurser växer för att möta efterfrågan. Det innebär att under 2019 genomförs omkring 30 utbildningar vid ett 60-tal tillfällen - en ökning med 50 % från föregående år. Nu finns höstens Security School-kurser för kunderna tillgängliga för anmälan.

Kurserna är i största möjliga mån subventionerade eller kostnadsfria och de genomförs av Copiax eller i samverkan med leverantörer till Copiax.

”Vi är måna om innehållet och det är viktigt att det inte blir rena säljmöten. Ambitionen är att ge våra kunder en möjlighet att förstå produkterna bättre och få demonstrationer och konkreta råd för användning och installation. Det händer mycket på marknaden och det här är ett sätt för våra kunder att kunna hålla sig uppdaterade utan att det gör anspråk på för mycket kostnader, tid och krångel”, säger Lina Jelbring, marknadschef på Copiax.

Utbildningarna har funnits sedan 2007 och ökar i omfång och popularitet. Från att bara ha funnits i Stockholm finns utbildningarna nu i flera städer. Många kurser har praktiska inslag. För hösten finns bland annat kurser i ”Porttelefoni”, ”Inbrottslarm”, ”Utrymning” och ”Kamerasystem” på schemat.

Kursschemat presenteras på copiax.se och alla kunder får nyhetsbrev där kursutbudet presenteras närmare.