Tore Karlsen, KAM Copiax

Anställer fler till säljavdelningen - Tore Karlsen är ny KAM för Copiax

Copiax anställer fler till säljorganisationen och nu står det klart att Tore Karlsen kliver in som Copiax nyaste Key Account Manager, KAM. Han startar på Copiax idag, 1 februari. Tore Karlsen kommer närmast från Seriline där han varit affärsområdesansvarig för Stockholm Norr, Mälardalen, Dalarna, Värmland och delar av Norrland.

Tore Karlsen har många års erfarenhet av försäljning och kundserviceområdet och har arbetat för bland andra Hi-Fi Klubben, Car Audio Center och Canon. Rollen som KAM på Copiax innefattar förutom kundansvar även affärsutveckling.

”Jag tror att min bakgrund inom identitets- och accesshantering kan vara en fördel i dialogen med kunder. Försäljning har jag arbetar med i större delen av mitt yrkesverksamma liv i olika former och ser detta som min hemmaplan”, säger Tore Karlsen.

”Tore har erfarenhet från branschen i och med Seriline, men från en annan vinkel än vad som är Copiax core business. Vi ser att hans erfarenhet och bakgrund går hand i hand med vart Copiax är på väg och den ökande graden av digitala tjänster kopplade till säkerhetsprodukter”, säger Ulf Dahlgren, VD för Copiax.