Copiax och Ajax Systems ingår nytt samarbete

Copiax och Ajax Systems ingår nytt samarbete

Nu står det klart att Copiax, Sveriges största grossist inom lås och säkerhet och Ajax Systems, en av Europas snabbast växande larmtillverkare, startar ett samarbete. Ajax Systems gick officiellt in på den nordeuropeiska marknaden för fem år sedan, vilken kommit att bli en av de tio bästa för företaget.

”Som grossist samlar Copiax flera tillverkare under samma tak och ambitionen är att förse våra kunder med ett så brett produktutbud som möjligt inom just säkerhet”, säger Peter Westerberg, produktchef på Copiax. ”Ajax Systems är ett välkommet tillskott som ger oss tyngd inom larmsegmentet med kvalitativa, efterfrågade larmsystem.”

Techbolaget Ajax grundades 2011 i Ukraina, av Aleksandr Konotopskyi. Idag är Ajax ett mångmiljonbolag på en global marknad och fortsätter att växa.

”Snygga, smarta produkter som är enkla att både installera och hantera för installatören och slutanvändaren är framgångsfaktorer vi tror mycket på”, säger Peter Westerberg.

”Copiax ger oss möjligheten att nå ut på bästa sätt till säkerhetsinstallatörer på marknaden. Med ett brett utbud av kunder, välkänt varumärke, imponerande marknadsförings – och logistikupplägg, kommer Copiax att vara en viktig partner till Ajax i Sverige”, säger Michael Hygild, Sales Director för Nordics Ajax Systems.

Ajax börjar säljas via Copiax i januari.

Peter Westerberg

Produktchef Copiax

Peter.westerberg@copiax.se

Marknadschef Copiax

About Ajax

Ajax Systems is a European manufacturer of professional security systems with smart home capabilities. The company is headquartered in Kyiv, Ukraine and was established in 2011 by Aleksandr Konotopskyi. Today, Ajax smart alarm reliably protects over 1 million people in 120 counties worldwide from burglary, fire, and flood, and is recognized as the most award-winning wireless security system in Europe.