Bild: Mathias Trepkow, Robur Safe och Annelie Höst Pedersen, Copiax

Copiax utökar sortimentet inom värdeförvaring och inleder samarbete med Robur Safe

Från och med mitten av februari kommer Copiax att erbjuda en rad nya produkter inom kategorin ”Värdeförvaring” från Robur Safe. ”Samarbetet öppnar upp för ett bredare sortiment och nya typer av moderna lösningar vi tror på,” säger Annelie Höst Pedersen, Produktchef på Copiax. ”Det i sin tur gagnar våra kunder som får större valmöjlighet.”

Samarbetet rör produkter inom fysisk värdeförvaring klassade och oklassade nyckelskåp, värdeskåp, dokumentskåp, medicinskåp med mera. Ett område som Robur Safe är marknadsledande inom. Robur Safe utvecklar och tillverkar sina egna produkter och är idag den enda svenska tillverkaren i branschen.

”Robur Safe har spännande produkter som involverar innovativa lösningar med exempelvis fingeravtrycks-avkänning och RFID - sådant vi på Copiax är angelägna om att erbjuda våra kunder,” säger Annelie Höst Pedersen, Produktchef på Copiax.

Idag står lagerförda mindre nyckelskåp hos Copiax för störst försäljning inom kategorin men området växer.

”Copiax är Sveriges största grossist inom säkerhetsprodukter och lösningar så för oss är det förstås av affärsmässig vikt att finnas med i utbudet”, säger Mathias Trepkow, Key Account Manager på Robur Safe.

Många av Robur Safes produkter är skrymmande och tunga, varpå de kräver speciell hantering. Det blir därför en kombination av lagerförda produkter, anskaffning och dropshipping, tillgängligt via Copiax webbshop och orderavdelning.

Annelie Höst Pedersen, Produktchef Copiax

Annelie.Host-Pedersen@copiax.se

Om Robur Safe

Robur Safe grundades 1970 och är en ledande tillverkare av säkerhetsprodukter. Vi levererar kvalitetsprodukter till banker, detaljhandeln, statliga myndigheter och företag, landsting, kommuner och privata företag i stora delar av världen. Roburs affärsidé är att utveckla, tillverka, testa och marknadsföra säkerhetsprodukter.

Roburs huvudkontor och produktion ligger i Slöinge strax utanför Falkenberg på den svenska västkusten där har vi tillverkning av säkerhetsprodukter. Förutom det teknikkunnandet som krävs för säkerhetsprodukter har vi elektronik- och mjukvaruutveckling. I Slöinge finns avdelningar för produktions-, konstruktions-, utvecklings-, order-, service och ekonomi.

Robur är sedan lång tid kvalitets- (ISO 9001) och miljöcertifierade (ISO 14001). Robur har egna servicemontörer och täcker servicebehovet över hela Sverige och Norge.

Robursafe.com