Ny CFO och IT-chef till Copiax

Ny CFO och IT-chef till Copiax

Copiax har nöjet att meddela att Hans Holm, idag den 1 juni, tillträder som företagets nya CFO och IT-chef. Han kommer närmast från rollen som Business Controller för ASSA ABLOY Opening Solutions Scandinavia. Hans Holm kommer även att sitta med i Copiax företagsledning.

Hans Holm har varit tillförordnad CFO på Copiax sedan november 2019 och har därmed god kännedom om befattningen.

”Att jobba med Sveriges största grossist inom lås- och säkerhetssystem, innebär att jag stannar inom samma bransch men i ett mindre format där jag kommer närmare verksamheten och besluten”, säger Hans Holm.

Hans Holm har lång erfarenhet av såväl ekonomi som IT och har arbetat bland annat som CFO, finansdirektör, ekonomichef och personalchef. Utöver säkerhetsbranschen har han jobbat inom branscher som verkstad- och kraftindustri och bilindustri, för företag som ABB och Schneider Electric.

”Hans Holm har en gedigen kunskap och lång erfarenhet inom ekonomi och IT och jag är mycket glad att nu välkomna honom till Copiax," säger Ulrika Selendy, VD på Copiax.

Ulrika Selendy, VD Copiax
ulrika.selendy@copiax.se