Vill du bli Copiax Event Manager?

Vill du bli Copiax Event Manager?

Copiax söker Event Manager, Stockholm

Copiax söker en lösningsorienterad doer som lockas av möjligheten att sätta sin egen prägel och stärka varumärket med hjälp av upplevelser. En strukturerad projektledare som trivs med att arbeta med evenemang i alla former.

Copiax, Sveriges största grossist inom lås och säkerhet, anordnar årligen många stora evenemang på olika orter i Sverige. Utöver dessa erbjuder vi kunder möjligheter att ta del av branschutbildningar både digitalt och i klassrum. Nu söker vi en ny medarbetare till Marknadsavdelningen som tycker evenemang och möten är det bästa som finns.

Rollen som Event Manager

I den här rollen bygger du Copiax varumärke med hjälp av upplevelser – både i verkliga möten och i det som sker digitalt, t.ex webbinarier. Du arbetar på vardaglig basis med kollegor inom Copiax men också med leverantörer och kunder. Du har förmågan att tänka före, under och efter i alla lägen och ansvarar för genomförandet av aktivitetsplanen för året. Det kan röra sig om eventdagar och mässor i företagets regi, deltagande i allmänna mässor eller om att anordna större golfevenemang med kvällsaktiviteter.

I rollen ingår att leda andra och fördela uppgifter och att löpande planera och administrera i genomförandet av Copiax utbildningsprogram; Security School. Här ansvarar du för programmet tillhandahåller relevanta och omtyckta utbildningar som skapar mervärde och även för att utveckla Security School som koncept.

Tjänsten är placerad på Copiax huvudkontor vid Kungens kurva och du rapporterar till vår marknadschef Lina Jelbring.

Arbetsuppgifter:

• Aktivt initiera och planera Copiax evenemang och bidra till aktivitetsplanen utefter budget
  • Genomföra, administrera och följa upp evenemang
  • I eventprogram hantera och administrera digitala anmälningssidor, och kommunicera via t.ex sms och riktade mejl-utskick till kunder och leverantörer
  • Arbeta med sponsorer och marknadsbidrag
  • Höja Copiax synlighet och varumärke med hjälp av montrar och event-design
  • Med team genomföra digitala evenemang med de verktyg som krävs för att filma, streama och sprida vårt budskap
  • Hjälpa till att driva intresse för Copiax tjänster, utbildningar och evenemang.
  • Tillsammans med andra hantera interna konferenser, evenemang och internkommunikation kring aktiviteter och ansvarsområden.

Läs mer om vad vi söker och vad som efterfrågas här:

Annons hos Kimm

Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta att kontakta Johanna Nyqwist på Kimm.

Copiax är Sveriges största grossist inom lås- och säkerhetssystem. En one-stop-shop med ett brett, kvalitativt och aktuellt utbud på närmare 43 000 produkter från mer än hundra varumärken. Med fokus på effektiva logistik-, lager- och leveranslösningar förenklar Copiax arbetet för professionella säkerhetsinstallatörer och bidrar till ett tryggare samhälle. Copiax grundades 1952 och ingår sedan 2008 i Assa Abloy-koncernen.