Foto: Botkyrkabyggen

Botkyrkabyggen ny kund hos CoSafe

Botkyrkas ledande bostadsföretag Botkyrkabyggen är ny kund hos CoSafe för att tillgodose behovet inom larm, incidenthantering och smart kommunikation.

Botkyrkabyggen är det största bostadsbolaget i Botkyrka, ägs av Botkyrka kommun och driver en allmännyttig verksamhet med ca 120 medarbetare. Bolaget äger och förvaltar cirka 10 700 bostäder och är hyresvärd till ungefär var tredje Botkyrkabo.

Botkyrkabyggens arbete med alla aspekter av hållbarhet har resulterat i att bolaget fick utmärkelsen Årets samhällsaktör 2020. Bakom utmärkelsen står Gullers Grupp och Dagens Industri och juryns motivering löd:

”För att de tar stadiga steg framåt i alla aspekter av hållbarhet med de globala målen och Agenda 2030 som ledstjärna. De tar ett långt större socialt ansvar än rollen kräver och integrerar hållbarhetsarbetet i alla delar av kärnverksamheten.”

- Vi är väldigt stolta över att Botkyrkabyggen med så tydlig hållbarhetsprofil har valt CoSafe. Det känns bra att veta att vår digitala plattform bidrar till våra kunders hållbarhetsarbete för att skapa en trygg och säker arbetsmiljö, säger Johan Furugård, CoSafe Technology AB.