Kungliga operan tecknar avtal med CoApps

Kungliga operan tecknar avtal med CoApps

Kungliga operan tecknar avtal med CoApps. Avtalet omfattar larm- incident- och kommunikationsplattformen CoCrisis.

"Vikten av en kommunikationsplattform inom denna typ av verksamhet med mycket publik och event gjorde att valet förKungliga operan föll på CoCrisis, vilket vi är mycket glada och stolta över." säger Lars Blomgren, försäljningsansvarig på CoApps AB.

Applikationen CoCrisis, som på kort tid fått stor uppmärksamhet, används av flera företag, kommuner, skolor och myndigheter. Det är en kundefterfrågad och skräddarsydd plattform framtagen av experter inom kommunikation, krisberedskap och säkerhet. Här kan verksamheter enkelt samla hela sin incidenthantering på ett och samma ställe. Vilka funktioner som ska användas väljer kunden själv så att inga “onödiga” funktioner visas för användarna.

CoApps Communication har i samråd med med försäkringsbolag, polis, företag, kommuner, myndigheter och experter inom säkerhet, skolsäkerhet, IT, kommunikation och krishantering utvecklat smarta och krypterade kommunikationsplattformar som enkelt nås via en app på mobila enheter eller via en webbläsare på datorer. När behovet är som störst, tid är en bristvara och information måste ut till många på en gång skapar CoApps plattformar struktur och effektivitet även i de mest pressade lägena oavsett var alla berörda finns.

CoCrisis är en B2B plattform för kommunikation samt incident- och krishantering och har på kort tid fått stor uppmärksamhet. Den kundefterfrågade och krypterade applikationen används idag av flera företag, kommuner, skolor och myndigheter. Här kan verksamheter enkelt uppfylla alla arbetsmiljökrav genom att samla och strukturera sin incidenthantering på ett och samma ställe samt effektivisera sin kommunikation, in- och utlarmning etc.

CoYards är skräddarsydd för kommunikation kring Grannsamverkan som är den enskilt viktigaste metoden för att förebygga bostadsrelaterade brott. CoYards har idag tiotusentals användare utspridda över hela Sverige.

CoBoats är skräddarsydd för Båtsamverkan och används idag av över 300 båtklubbar i Sverige för kommunikation kring allt som rör hamnen, båtrelaterade brott, stormar, olyckor, efterlysningar m.m.

I både CoYards och CoBoats finns specialframtagna funktioner för Polis och myndigheter så att dessa snabbt kan nå utvalda medborgare/mottagare i utvalda områden med viktig information.

Företagets har uppmärksammats med priset ”Årets Samhällsentreprenör 2018” av Dagens Samhälle - SKL med motivationen: ”Årets vinnare har hittat en smart lösning på ett problem som alltför många runt om i Sverige känner igen. När behovet är som störst, tid är en bristvara och information måste ut till många på en gång skapar vinnarna struktur och effektivitet även i de mest pressade lägena oavsett var alla berörda finns.”

Företaget har även prisats för "Årets Tekniklösning 2017" av Security Awards med motivationen: "Kommunikation och trygghet är nyckelord när den här vinnaren utvecklade sin lösning. Viktig information kan spridas snabbt och effektivt till relevanta mottagare."