Foto: Wikimedia Commons

Ystad Gymnasium väljer CoSafe Skolsäkerhet

Ystad Gymnasium väljer CoSafe för att tillgodose behovet inom larm, incidenthantering och smart kommunikation.

Ystad Gymnasium ligger i en fantastisk byggnad från 1913 mitt i centrala Ystad och är känd för sin goda atmosfär och blandning av människor. Ystad Gymnasium har ca 1600 elever och erbjuder ett stort utbud av utbildningar, både högskole- och yrkesförberedande program dessutom med möjlighet att arbeta på en djurpark, i en musikstudio, med kriminologi och utföra träning på skoltid.

- Vi är väldigt glada att Ystad Gymnasium valt CoSafe! En stor och anrik skola med engagerade lärare och rektor. Vår kampanj för Skolsäkerhet har verkligen fått stort genomslag och det känns bra att få vara delaktig i att göra Sveriges skolor tryggare för personal och elever, säger Felicia Ryhnell, CoSafe Technology AB.