Photo by: Alma Bengtsson

Nyhet -

Magnus Carlson släpper nya latin-influerade 'Hemmahamn' tillsammans med The Kevin Fingier Collective!

Magnus Carlson - en av Sveriges mest älskade röster, följer upp senaste singel 'Här och Nu' med nya låten 'Hemmahamn'. I båda låtarna har han utforskat världen av vintage Latin R&B & Funk tillsammans med argentinska musikerkollektivet The Kevin Fingier Collective. Magnus och Kevin är båda hängivna DJ’s och skivsamlare och de delar båda två en brinnande passion för svängig och livebaserad sextiotalsmusik som låter och funkar bäst på dansgolvet. Detta har även varit utgångspunkten för samarbetet, som i och med den rådande situationen har inneburit att låten såväl har skrivits samt spelats in på varsin sida av planeten.

Den engelska versionen av 'Här och Nu' som heter 'Play To Win' har spelats på The Craig Charles Soul and Funk Show BBC medan den svenska spelats flitigt på P4.

'Hemmahamn' är en aning mörkare men ändå lika soulig och fängslande som föregångaren och med lika ärliga texter, rakt från hjärtat, både skrivna av och - som alltid - mästerligt levererade av Carlson.

Lyssna på låten här.

Följ Magnus Carlson här: