Roxane Elfasci släpper sitt andra fullängdsalbum Poésie Française - en hyllning till Frankrike

Nyhet -

Som en stor beundrare och älskare av den franska kulturen, från litteraturen av Victor Hugo, Émile Zola och Michel Tournier till de bildkonstnärliga verk av Monet och Cézanne, liksom historien, gastronomin och landskapen i sitt hemland, firar Roxane Elfasci rikedomen i detta kulturarv genom musik. Med "Poésie Française" bjuder Roxane Elfasci in lyssnarna till en känslomässig och konstnärlig upplevelse där musiken blir en portal till det franska kulturarvet. Två år efter sitt första album, "Hommage à Debussy," spelar Roxane in sitt andra album, "Poésie Française."

Idag spelar hon live på BBC 3 In Tune i London och albumet kommer även att bli uppmärksammat av France Musique (FR) och Gramophone (UK).

Lyssna på Poésie Française här

Den här skivan är en hyllning till fransk poesi, som manifesterar sig genom konsten, och särskilt musik och litteratur, de områden som berör mig mest. - Roxane Elfasci

Roxane rivstartade sin karriär när hon släppte sin tolkning på Debussy’s mest välkända låt ‘Clair de Lune’ på Youtube redan 2016. Videon har i skrivande stund nått över 9 miljoner visningar på Youtube med människor över hela världen som hyllar hennes framförande. Sedan dess har hon hyllats av tastemakers som BBC Radio 3 In Tune, Classical FM, International Arts Manager och har blivit utnämnd till en av BBC Music Rising Stars.

Följ Roxane Elfasci här:
| Facebook | YouTube | Spotify