Photo by: Linus Malmsten

Andreas Moe släpper 'Wild Enough' tillsammans med Clara Mae

Andreas Moe samarbetar med Clara Mae på den nya singeln 'Wild Enough' som släpps via Cosmos Music 26 april.

Lyssna på ‘Wild Enough’ här

År 2018 skrev Andreas Moe, David Björk och Elina Stridh, Elinas debutsingel 'Wild Enough'. Fem år och över 60 miljoner Spotify-streams senare gör Andreas och hans vän Clara Mae en ny version av låten. Den här gången är det en duett, vilket ger texterna om de stereotypa rollerna i ett kärleksförhållande en ny betydelse.

Clara Mae har släppt flera framgångsrika låtar under åren, inklusive duetter med Russell Dickerson, Christopher och JUNG.

Moes ord om låten:
I skapandet av den nya versionen av "Wild Enough" var det viktigt för oss att undvika att tappa bort essensen som gör den första versionen så hisnande vacker med sitt nakna arrangemang av endast piano och Elina som förmedlar känslor på ett sätt som tar tag i hjärtat. Det var lite som om vi dansade på en smal tråd mellan att utforska nya musikaliska gränser och att omfamna den magiska enkelheten i originalversionen - Utmanande men extremt inspirerande.

Andreas Moe är femfaldigt platinacertifierad som låtskrivare. Han är också hyllad internationellt som artist och har flertalet samarbeten under sitt bälte med några av de största namnen inom musik som Avicii, Seeb, Armin Van Buuren och Tiesto. Med tidigare hits som ‘Ocean’, ‘Mine, Mine, Mine’ och ‘Something Right’ är Andreas inte främmande för en världspublik. Han har under sin karriär hunnit spela förband till artister som Gabrielle Aplin, Kodaline och den stora barndomsidolen John Mayer som var inspirationen till Andreas egna artisteri, samt turnerat under eget namn över hela Europa.

Följ Andreas Moe här:

Facebook | Instagram | X | YouTube | Spotify | TikTok | Apple