Photo credit: Alexander Collin

Aron Blom släpper den personliga balladen ’Six Years’

Aron Blom är en artist på uppgång och har hittills i år släppt låtarna ’Water’ och ’Who Am I’ där han gästar norska artisten HAYES. ’Water’ var den första låten från hans kommande EP och klättrade högt på radiotopplistorna i Europa. Den 4 september släpper Aron den personliga balladen ’Six Years’ som ligger honom varmt om hjärtat.

Aron har skrivit ’Six Years’ tillsammans med låtskrivaren Kamilla Bayrak och producent och låtskrivaren Mattias Andréasson. Låten är en känslosam ballad och texten handlar om att mista sin bästa vän och sorgprocessen som han själv går igenom.

– Sorg kring förlust kan ha många skepnader, vackra minnen studsar runt bland tomhet, ledsamhet och saknad. Den här låten handlar om relationen många år in i den processen. Hur vissa saker har utvecklats eller förändrats medans annat är sig orubbligt likt, säger Aron Blom.

Aron har haft musik runt sig hela livet, hans mamma Maria Blom är låtskrivare och sångerska och pappa är Ola Nyström som är gitarrist i Weeping Willows. Aron debuterade som soloartist under 2019 med singeln ’Low Low Low’ som hyllades av P4 och blev direkt ”Veckans Låt”, låten uppmärksammades även i länder som Tyskland, Italien, Nederländerna och Österrike. Nästkommande singel ’King Kong’ mottogs med öppna armar och det blev tydligt att Arons musik är som klippt och skuren för den europeiska radiomarknaden. Men även innan artistdebuten var han verksam som låtskrivare med flera hits i sin meritlista med artister som svenska duon JUNG och danska Christopher.

Musikvideon till 'Six Years' premiärvisas på KALTBLUT, Tysklands ledande independent magasin för konst, mode och musik.

Lyssna på ’Six Years’ här.

Följ Aron Blom här
Facebook I Instagram I Youtube I Spotify