CAZZETTE är tillbaka med nya euforiska singeln 'A Day To Sing About'!

CAZZETTE är tillbaka med nya euforiska singeln 'A Day To Sing About'!

När CAZZETTE började jobba med deras nya singel ‘A Day To Sing About’ för tre år sedan visste det redan då att de hade något speciellt på gång. Med ett budskap om att finna en inre styrka för att resa sig ur mörkret, benämner Alexander Björklund singeln som “en hyllning till hopp och mod”

Låten är ett samarbete tillsammans med brittiska sångaren Xander Rawlins (LAIKIPIA) och produktionen från Björklund är varm, organsik och med ett emotionellt djup. ‘A Day To Sing About’ drivs av en stadig och intensiv piano-baserad rytm som leder in i pulserande, dansanta toner, inspirerade av 80-talets hits men med en modern twist.

Rawlins och Björklund började jobba på singeln 2018 och kände direkt en personlig koppling till det starka budskapet. “Jag hatar att låta klyschig eller överdramatisk” berättar Rawlins, “men jag tror att vi visste redan då att det här var något speciellt för att det betydde något för oss”.

"Låten speglar dom ögonblick då man får klarhet i livet, när man konfronterar all stress och oro man kan känna och tar tag i dom känslorna. Vi väljer helt enkelt att leva i nuet. Att stå med två fötter på jorden. Att ta emot allt som livet kan kasta på oss och bara uppskatta faktumet att vi faktiskt lever.”

Sebastian Furrer och Alexander Björklund har skapat musik ihop under namnet CAZZETTE sedan 2011. Duon slog igenom under den stora EDM-vågen i början på 10-talet, och delade under flera år management med Avicii, Axwell och Ingrosso. Deras musik har sålt guld flera gånger om, nominerats till en Grammis och de har haft flera låtar på amerikanska Billboard Dance Charts. De har släppt musik via Island Def Jam, PRMD, Strictly Rhythm och har uppträtt live på stora festivaler som EDC, Ultra och Tomorrowland. ‘A Day To Sing About’ släpps idag på alla digitala plattformar via Day In Day Out - a division of Cosmos Music.

Lyssna på singeln här.

Följ CAZZETTE här: