'Crazy 'Bout You Baby' med Marie Fredriksson släpps postumt till hennes 65-årsdag.

Tisdag 30 maj skulle Marie Fredriksson fyllt 65. I den serie av jazz och blues-singlar som låg Marie väldigt varmt om hjärtat och som har släppts, både innan och efter Maries bortgång, kommer nu en cover på Ike och Tina Turners låt ’Crazy ’Bout You Baby’.
Låten spelades in 2003 i Polar Studios efter inspelningen av hennes soloalbum "The Change”. Som en hyllning till Marie och som ett tack till alla fans släpps nu låten - 20 år efter den spelades in.

Det är en påminnelse om Maries mångsidighet och storhet som artist och hur hennes musikaliska arv fortsätter att leva vidare.

På födelsedagen den 30 maj sänder SVT hyllningskonserten från Stora Teatern i Göteborg som spelades in i januari 2020.

Lyssna på 'Crazy 'Bout You Baby' här.