Photo by: Szymon Kowalczyk

Edgar Homeros släpper nya singeln 'Please Be Careful'

Edgar Homeros rivstartar 2024 med nya singeln 'Please Be Careful'. Han lyckas i “Please Be Careful” paketera ämnen som romantik, relationer och världsläge till vad som bäst kan beskrivas som en instant earworm. Med varm produktion och lättsmälta melodier tar han avstamp i neo-soul/indiepop-världen (Steve Lacy, Dijon, Hannes), medan lättsamheten i låten minner om klassiker som “Tell No One About Tonight” med Le Sport. Debutsingeln 'Centerfolds' blev utsedd till Veckans Hit av P3 och 26 januari när P3 Guld går av stapeln är han nominerad till Framtidens Artist. 'Please Be Careful' är den första singeln från stjärnskottets andra projekt som väntas 2024, mastrat av Sören von Malmborg (Sia, Tove Lo, Avicii).

Lyssna på 'Please Be Careful' här

Edgar berättar:
Av alla låtar jag gjort hittills är Please Be Careful min favorit. Det är en väldigt traditionell låt; trummor, gitarr, bas - en tydlig struktur och en tydlig hook. The Classics. Lite melankoliskt, lite lo-fi och lite uptempo. Jag skrev, proddade och spelade in den samma kväll; det brukar bli så. Lofi-soundet är autentiskt utan effekter - jag spelade helt enkelt in vokalerna på mitt ljudkorts sketna mikrofon.

Edgar kommer att vara aktuell med gigs och spelningar under sommaren och sitter i dagsläget och jobbar med ännu mer ny musik. Framtiden är Edgar Homeros och detta är bara början för denna talang från Södermalm.

Följ Edgar Homeros här:
Instagram I Spotify I Youtube