Photo by: Christoffer Paavilainen

Internationella artisten och låtskrivaren Andreas Moe dyker ner i djupa relationer med nya singeln ‘You To Me'

Andreas Moe - den kritikerhyllade låtskrivaren och artisten utforskar det emotionella spektrum av känslor som kommer med ett passionerat förhållande, med sin nya singel ‘You To Me’ som släpps idag på alla digitala plattformar. Låten berättar en historia om osäkerhet; stunden då du inser att ett förhållande är på väg att ta slut och känslor som fruktan, sorg och frustration väcks till liv.

För Moe så representerar ‘You To Me’ en - “sjuk, läskig känsla när du inser att du inte riktigt vet vart du står med en person som tidigare varit din trygga punkt”. Singeln ‘You To Me’ är en försmak på Moe’s efterlängtade album som släpps senare i Oktober.

Moe, som bland annat har 5x Platina-singlar som låtskrivare har tidigare jobbat med artister över hela världen såsom Avicii, John De Sohn, Tiesto, Cheat Codes, Omi och Sabrina Carpenter. Då han agerat förband åt artister som Gabrielle Aplin, Kodaline och John Mayer under hans The Search For Everything turné, kan Moe klassas som en minst sagt erfaren artist - och har genom detta fått miljoner av fans världen över. I December 2019 så uppträdde även Moe på Avicii Tribute Concert tillsammans med artister som Rita Ora, David Guetta och Kygo framför 60 000 i publiken. Han har över en halv miljon lyssnare på Spotify, flera singlar med över 10 miljoner streams och hans diskografi inkluderar flera EP’s som hamnat på topplistor (UK singer/songwriter). Som låtskrivare så har han jobbat med platinumsäljande artister som Cheat Codes, Sabrina Carpenter, Tiesto, Tinie Tempah, Omi och Boyzone. Hans låtar har även hörts i American Idol, och den senaste vinnarsingeln från The Voice i USA ‘Up From Here’ är skriven av Moe. Han har även arbetat med några av de största låtskrivarna som Corey Sanders (Zedd / Katy Perry / Sigala / James Arthur), Jake Gosling, (Ed Sheeran / One Direction / Demi Lovato) och Ishi (Tinie Tempah “Written In The Stars”).

Efter att ha fått framstående recensioner från flera stora medier i USA - American Songwriter, Whytt Mag, CelebMix, Good Art Guide, Rage Robot, Purple Revolver, och Fierce & Fabulous Revolution, så väntar hans fans entusiastiskt på vad Moe ska komma med härnäst. Han styrka ligger inte endast i hans erkännande som låtskrivare, utan Andreas Moe har även en oneklig känsla för artisteri.

Lyssna på singeln här.

Följ Andreas Moe här: