John Lindberg Trio släpper ny singel till midsommar – ‘Bad Loving’

John Lindberg Trio släpper ny singel till midsommar – ‘Bad Loving’

På frontlinjen för klassisk Rock N Roll har vi John Lindberg Trio, tre-mannabandet från Dalarna som ständigt växlar upp. Med en blandning av influenser från 50 talets Rockabilly och inspiration taget från dagens moderna rock rymmer bandets sound även influenser av blues och country. John Lindberg Trio har byggt sin fanbase the old fashioned way. Deras konstanta turnerande i snart femton år är ett envist arbete som befäst deras roll som Sveriges okrönta rockabillykungar. Idag har de en alltjämt växande skara anhängare, inte bara i Sverige och Skandinavien, utan även i länder som Tyskland och USA.

John Lindberg Trio har tidigare släppt åtta fullängdsalbum, varav de fyra senaste hamnat topp 10 på den Svenska albumlistan. Bandet är kända för sina energiska konserter och har förutom i Sverige och Norden även turnerat i Tyskland, Schweiz, Österrike och Frankrike. Under 2020 skulle John Lindberg Trio för första gången bege sig mot USA och Kanada men precis som för många andra artister satte den rådande pandemin stopp för den turnén. Covid sköt även upp album-planerna för bandet och JLT åkte istället till Tyskland nu under början av 2022 och fortsätter under sommaren med en Sverigeturné med planer för USA, Schweiz och Tyskland samtidigt som de fortsätter jobba på det kommande albumet. Medan bandet jobbar på albumet så ville John Lindberg Trio släppa en ny singel. Då skapades, ‘Bad Loving’ - en låt med det klassiska, hyllade John Lindberg Trio soundet och fungerar som en lysande rock n roll comeback nu post pandemi.

Turné 2022:

25.6 VATTHOLMA
1.7 HELSINGBORG, HX FESTIVALEN
2.7 BJURSÅS, DÖSSBERGET
8.7 JÄRPEN, EAGLES MC JEMTLAND
9.7 EVERTSBERG, BOGBERGET FESTPLATS
12.7 STOCKHOLM, MS VINDHEM
14.7 TORSBY, TORSBYKALASET
15.7 HAPARANDA, CLASSIC MOTOR MEET
16.7 KRISTIANSTAD, KRISTIANSTAD ROCKFEST
28.7 PITEÅ, PITEÅ DANSAR & LER
29.7 NIPYRAN, SOLLEFTEÅ
30.7 UPPSALA, KATLIN TERASS
2.8 RÄTTVIK, CLASSIC KALASET
5.8 KOPPARBERG, KOPPARBERGSFESTIVALEN
6.8 KARLSTAD, NÖJESFABRIKEN
26.8 SANDVIKEN, DRÖMFABRIKEN
27.8 KRYLBO, TORP
29.9 VIKING CINDERELLA, WHEELS N WINGS

Lyssna på 'Bad Loving' här.

Följ John Lindberg Trio här:
Facebook I Instagram I Spotify I Youtube I