Postum singel från Marie Fredriksson - ‘Sea of Love’ en hyllning från familjen på årsdagen

Den 9 december har ett år passerat sedan artisten och låtskrivaren Marie Fredriksson gick bort. På årsdagen släpps singeln ‘Sea of Love’ på familjens initiativ för att hedra minnet av Marie. Låten var den sista som hon spelade in.

Under Maries sista år släppte hon en serie singlar som låg henne varmt om hjärtat; jazzballaden 'Alone Again' (2017), blues-covern 'I Want To Go' (2017) och storbandsballaden 'Sing Me a Song' som släpptes 2018 i samband med Maries 60-årsdag.

‘Sea of Love’ inspirerades av manifestationerna i Stockholm efter terrordådet på Drottninggatan 2017, och det folkhav som stod upp för kärlek och försoning.

Lyssna på 'Sea of Love' här.

Följ Marie Fredriksson på sociala medier
Facebook | Spotify