Roxette gör remake på ”The Look”

Roxette gör remake på ”The Look”

Roxette har i samarbete med producentduon Addeboy vs Cliff gjort en helt ny version av deras legendariska låt ”The Look”. Remaken initierades från början av KappAhl till deras höstkampanj och släpps idag av Cosmos Music på alla digitala plattformar.
Med över 75 miljoner sålda album har Roxette inget kvar att bevisa, utan kan låta lusten att utvecklas styra. När de fick frågan om att samarbeta med det svenska klädmärket KappAhl, parallellt med att de börjat jobba med producentduon Addeboy vs Cliff kändes en nyinspelning av deras hitsingel ”The Look” som en den perfekta utmaningen.
-Idén att samarbeta med KappAhl krävde någonting speciellt. Skulle jag skriva en ny låt? Fanns det något gammalt ikoniskt vi kunde använda? Att göra en helt ny inspelning av “The Look” (som är 27 år gammal!) kändes lockande men också extremt svårt. Men “The Look” är såklart en ypperlig titel till en klädeskampanj! Eftersom vi börjat jobba med producentparet Addeboy vs Cliff sedan några månader tillbaks så kändes det som att vi kanske kunde få till en ny vinkel på hela grejen. Och så fort jag hörde deras musikaliska idéer till “The Look” visste jag att det kommer att gå vägen, säger Per Gessle om den nyinspelade versionen.

The Look (2015 Remake) kommer finnas tillgänglig som både digital och fysisk singel. Från och med idag kan låten streamas på Spotify samt övriga digitala plattformar, och den 28 augusti släpps en 7” vinyl som redan nu finns tillgänglig för förhandsbokning.

<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify%3Aalbum%3A1KhfyT7XIOMhl2amP6Wdxr" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

Om The Look

Popduon Roxette, Per Gessle och Marie Fredriksson, bildades i mitten på 80-talet. En av deras mest kända låtar är ”The Look” från 1988, som även brukar räknas som Roxettes genombrott i hela världen, gav bandet deras första etta på amerikanska Billboard-listan. And the rest is history…

Making of.. in the studio - titta här!

Lyssna på "The Look (2015 remake)" på Spotify

Förhandsboka 7” vinyl