Photo by: Rory van Millingen

Say Lou Lou är tillbaka med nya singeln “Waiting for a Boy”

Syskonduon Say Lou Lou debuterade för nästan 10 år sedan och har nått global succé med sin drömska indie-pop. Med låtar som ‘Maybe You’, ‘Julian’ och senast ‘Nightcrawler’ tillsammans med Duke Dumont har tvillingsystrarna hyllats internationellt, turnerat världen över och samarbetat med några av världens största modehus. Under duons hiatus har de även börjat jobba med film och TV. I december såg vi Elektra i en huvudroll tillsammans med Charlie Hunnam i Apple TV+’s nya succéserie "Shantaram". Nu är tjejerna äntligen tillbaka och presenterar nya singeln “Waiting for a Boy” med tillhörande musikvideo.

Titta på musikvideon här.

“‘Waiting for a Boy’ nästan flödade ur oss, från en väldigt naturlig och genuin plats i oss båda, och processen påminde oss om de tidiga dagarna när vi skrev låtar till Say Lou Lou - en känsla av enkelhet, spänning och lite brådska”. Berättar Say Lou Lou om nya singeln.

Say Lou Lou som består av tvillingsystrarna Elektra och Miranda har varit en konstant ledstjärna för vemodig och överjordisk pop sedan debuten 2012. Tack vare deras oklanderliga känsla för stil och bildspråk har bandet ofta samarbetat med stora modehus och varumärken som Gucci, Chanel och Calvin Klein. 2018 släppte de sitt album "Immortelle", som hyllades av musikmagasin som Rolling Stones, NME och Sunday Times. Efter att ha byggt upp en stor fanbase i Skandinavien så har bandet även förvandlats till en global akt med fans i UK, Europa, USA, Australien och Asien. På senare år har systrarna även börjat jobba med film och TV, mest nyligen med Elektra som fick en huvudroll tillsammans med Charlie Hunnam i Apple TV+’s nya succéserie "Shantaram".

Nu är duon äntligen tillbaka med nytt material och presenterar den första singeln 'Waiting For A Boy' där Say Lou Lou visar upp sin otroliga talang att leverera drömska melodier och med en romantisk, nästan atmosfärisk touch.

Lyssna på "Waiting For a Boy" här

Facebook I Instagram I Twitter I Spotify I Youtube I TikTok