Alla hjärtans dag dejt - Fri att publicera

Här är 50-plusskvinnors drömdejt på Alla hjärtans dag

En ny undersökning från Countryside Hotels avslöjar vem svenska kvinnor över 50 år helst skulle vilja gå på en dejt med på Alla hjärtans dag. I toppen hittar vi artisten Björn Skifs, följt av Tarek Taylor och Tomas Ledin.

”Björn Skifs har en förmåga att ständigt vara aktuell och trots ett tufft 2021 för artister släppte han både en julskiva och valdes in i Swedish Hall of Fame,” säger Anna Övergaard på Countryside Hotels. ”När svenska kvinnor själva får välja drömdejt är det folkära personligheter med hög mysfaktor som står i topp”

Undersökningen från Countryside Hotels genomfördes under vintern 2022 och inkluderar svar från 570 svenska kvinnor över 50 år.

50-plusskvinnors drömdejt på Alla hjärtans dag

1. Björn skifs
  2. Tarek Taylor
  3. Tomas Ledin
  4. Mark Levengood
  5. Peter Jöback

”Många av personerna på topplistan har synts mycket på sistone, exempelvis Tarek Taylor som var årets julvärd och Tomas Ledin med sin kommande jubileumskonsert efter 50 år som artist,” säger Anna Övergaard.

Countryside Hotels grundades 1983 och ägs gemensamt av de ca 40 medlemsanläggningarna som alla ligger i natursköna omgivningar mellan Hälsingland i norr och Skåne i söder.  För mer information, besök gärna: www.countrysidehotels.se